mandag den 10. juni 2013

Nyt smukt cover fra Goulding

Bristiske Ellie Goulding har af flere omgange begejstret musikelskere verden over med hendes smukke og følsomme covers af andre kunstneres sange (favoritten er Elton Johns klassiker Your Song fra 1970), samtidig med, at hun også har lagt stemme til flere uptempo party-baskere (favoritten er her Under The Sheets (Chiddy Bang Remix)).
Nu har hun så kastet sig over et cover af sangen Tessellate, som indiekvartetten Alt-J står bag. Nummeret var at finde på deres album, "An Awesome Wave", fra år 2012. Nummeret var ikke et, jeg havde et nært forhold til, inden jeg gav mig i kast med Gouldings version, så jeg skal ikke kunne sige, hvilken indvirkning originalversionen ville have på mig. Jeg kan blot sige, at Gouldings version smyger sig ind under huden på mig, og at hendes underspillede, spæde stemme passer perfekt til den meget simple instrumentering. Virkelig fint og smukt. Den dystre video, der er skudt i Paris' skønne gader, er et perfekt visuelt tapet til sangen. Det går sgu bare op i en helhed. Jeg må desuden også meddele, at mit hjerte noget nær smeltede, da saxofonens henslængte trutteri tog form ca. 1:35 minutter inde i nummeret. Åh!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

nRelate