onsdag den 27. marts 2013

3 til anledningen: Ferie!

Og så kom dagen, hvor påsken ligesom begynder sit indtog her i det danske samfund. Jeg sidder med stor opgave for tiden, hvor jeg helt selv skal disponere min tid, så for mig er det ferie hver dag (sort of). Alligevel er der noget lidt hyggeligt og en helt speciel aura, når ferien melder sin ankomst. Hvorfor ikke udnytte muligheden til at lave en lille samling af ferieglade numre?


Denne her sag med Madonna fra 1983 er jo ikke til at komme uden om. Jeg husker tydeligt, da jeg i slutningen af 90'erne fik hendes opsamlingsalbum, The Immaculate Album, som jeg manisk dansede rundt til på mit pigeværelse. Det her nummer var en af favoritterne - og er det egentlig stadig. Overvej også lige musikvideoen. Så 80'er-lækker, jo!


Jeg har tidligere luftet min begejstring for den gode J. Cole (se bare HER), og det her nummer er bestemt også et af dem, jeg med glæde smider på anlægget. Nummeret stammer fra mixtapet Friday Night Lights fra 2010, der byder på adskillige fremragende skæringer. Tjek det ud!



Okay, så tager vi lige sommerglæderne lidt på forskud! Dizzee Rascal har på dette nummer allieret sig med Chrome og leverer sommer-hold-kæft-vi-hygger-og-fester-stemning for alle pengene. Et lidt overset track fra hans udgivelse Tounge N' Cheek fra 2009, hvis I spørger mig. Helt klart en partybooster til sommerens fester. Kan næsten ikke vente på sol og sommer nu. Åh!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

nRelate