søndag den 28. april 2013

Brasiliansk sårbarhed fortolker the Weeknd

Jeg er overordentlig begejstret for den unge canadiske R&B-reformist Abel Tesfaye, der går under kunstnernavnet The Weeknd. Derfor var det også med en vis skepsis, at jeg satte mig ned og besluttede mig for at give Dillons bud på sangen Echoes Of Silence, der stammer fra mixtapet af samme navn fra 2011, et forsøg. Jeg må dog sige, at hun slipper ret godt fra det, idet hun formår at fange den sorgfulde, smertefulde stemning, som The Weeknd er så eminent til at tilføre sine sange. Rent musikalsk lægger Dillons fortolkning sig meget tæt op ad The Weeknds, men hun formår alligevel at tilføre sin egen sårbarhed og personage til nummeret. Det er ret godt klaret, synes jeg, idet The Weeknd ellers i mine øjne er et ganske unikt projekt rent musikalsk, som det er nærmest umuligt at bide skeer med.
Brasilianskfødte Dillon, der lige nu huserer i Berlin, er ganske ukendt på disse danske kanter, men jeg håber bestemt at høre mere til hende i fremtiden. Indtil da kan I nyde hendes smukke fortolkning neden under - og bagefter give originalnummeret et lyt også. Det er det værd.


Cover 



Original 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

nRelate