lørdag den 6. april 2013

Mød min nye ven Xander


... Og nej, det er ikke ham der den blege popklynker, der er søn af Anne Linnet, jeg mener. Der er i stedet tale om London-baserede Xander The Great, der er nogle relativt nye herrer på musikscenen. Ikke desto mindre er jeg helt og aldeles solgt. Duoen fusionerer hiphop og elektro og lægger i de fleste tracks stor vægt på et insisterende og bastant beat, der kravler langt ind under huden på lytteren. De unge herrer er helt sikkert nogle, jeg vil holde øje med i fremtiden!

Nysgerrig? Numrene er rent faktisk så spritnye, at Youtube-videoer ikke har været til at støve op. Til gengæld kan man smutte omkring XTG's Soundcloud HER, hvor særligt nummeret Somewhere Tonight er et lyt værd! Jeg har været så heldig at få fingrene i et lovligt downloadet mixtape kaldet "Royal Blood" fra i år. Linket hertil er dog desværre blevet fjernet igen, men i stedet har jeg opstøvet et andet link, der giver adgang til at at downloade tre tracks - lovligt, vel at mærke. Det er virkelig guf for øregangene, og særligt nummeret Lock Her Down giver mig seriøs musikalsk hjertebanken. Hent numrene HER


4 kommentarer:

  1. Shit, det er lækkert! Du har altså virkelig næse for alt det gode! Tak for tip :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke? Og mange tak! Fedt, at du er begejstret for min smag ;)

      Slet
  2. Perfekt - "ham den blege popklynker" passer jo perfekt på ham :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, det er seriøst sådan jeg ser ham! Der er de engelske Xander'ere altså at foretrække!

      Slet

nRelate