onsdag den 5. juni 2013

3 til anledningen: Fars dag

I dag er det fars dag. Jeg er så heldig, at jeg har to fædre i form af en dejlig biologisk far og en ligeså dejlig stedfar, så for mig er der ekstra stor grund til at hylde denne dag. Har I husket at fortælle jeres far for nylig, at I elsker ham? Her er lidt far-relaterede tracks til anledningen.

Jeg havde fornøjelsen af at være til stede, da dygtige Emeli Sandé gav koncert i Store Vega d. 12. marts i år. Et er, at man kan lyde godt på en plade - noget andet er, når man formår at blæse salen væk med sin fantastiske stemme, og det var lige, hvad Sandé gjorde. Det var koldt uden for den mandag i marts, men samtlige publikummer i Vega fik varmen den aften. Nummeret, der gæstes af Naughty Boy, stammer fra debuten "Our Version Of Events", der røg på gaden sidste år.


Fleetwood Mac har tidligere været omkring bloggen som Ugens Album (her), og det er fra selvsamme album, "Rumours" fra 1977, dette fantastiske nummer stammer fra. Teksten er skrevet af bandmedlemmet Christine McVie, der har bidraget med nogle fremragende tekster i tidens løb - dette er blot ét af mange smukke lyriske mesterværker fra hendes hånd.


Lauryn Hill er jo efterhånden en legende inden for den klassiske R&B-reggae-inspirerede genre. Nummeret stammer fra hendes mesterværk af et album, "The Miseducation Of Lauryn Hill", som blev udgivet i 1998. Et album, jeg konstant vender tilbage til pga. hendes samfundsrevsende og evigt aktuelle tekster, fede beats og fremragende sang og rap. Hill kan nemlig begge dele: flowe på linje med de bedste mandlige rappere, og samtidig synge, så englende hviner i vilden sky. Jeg håber snart, at hun lader høre fra sig igen - andet end når det gælder skattesnyd, konkurs og fængsling, vel at mærke.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

nRelate