tirsdag den 4. juni 2013

Melodisk rap og gæstevokal fra The Weeknd

Ricky Hil er for mig en relativt ukendt musikalsk faktor, men hvad jeg ved er, at han hænger ud med en af mine yndlingsdrenge, nemlig Abel Tesfaye aka. The Weeknd. Det er vel noget nær et forsigtigt kvalitetsstempel, er det ikke?
For nylig fik jeg kendskab til et nummer fra hans debutalbum, "SYLDD" (står for "Support Your Local Drug Dealer" - så er bad boy-stemplet ligesom hjemme), hvorpå han gæstes af lige netop The Weeknd. Nummeret hedder Nomads og lægger sig rent musikalsk ganske tæt op ad Tesfayes lyriske og udtryksfulde univers. Ricky Hils melodiske og hæse rap fungerer overraskende godt (også i samspil med Tesfayes smukke stemme, som nærmest aldrig har lydt bedre end på dette nummer), og hans produktioner er på et niveau, hvor jeg godt gider lege med.
Er du blevet nysgerrig efter at høre mere, så kan "SYLDD" og diverse andre udgivelser downloades kvit og frit fra herrens hjemmeside her.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

nRelate