mandag den 1. juli 2013

Spildt tid og specialeskriveri

Beklager den ret så døsige aktivitet herinde på bloggen for tiden. Sagen er den, at jeg sidder og kæmper med mit speciale, som skal afleveres om præcis én måned - så der er selvsagt kul på i bestræbelserne på at blive færdig. Jeg håber, I bærer over med mig. Jeg lover at vende stærkt tilbage på den anden side!
Mens de fleste i min omgangskreds så småt drager på ferie sydpå eller ligger i telt og drikker lunkne øl på Roskilde Festival, så sidder jeg troligt og høvler løs på tasterne på min skrantende computer. Med misundelsen malet i ansigtet. Jeg prøver dog at holde modet oppe med god musik. Fornøjer mig med at surfe efter nye og sprøde toner, men nyder lige så meget at dykke ned i gemmerne og finde gamle numre, jeg havde glemt, overhovedet fandtes. Sådan var det, da jeg tidligere i dag genfandt BoomKAT's Wastin' My Time, der stammer fra albummet "Boomkatalog.One" fra 2003. Taryn Mannings karakteristiske stemme smyger sig kælent igennem nummeret, der, hver gang, jeg lytter til det, kravler lige langt ind under huden på mig. Titlen og selve sangens tematik passer egentlig meget godt på min tilstand. Sidder ét sted, ville ønske, jeg var et andet. Ønsker mig ud i verden, ud over stepperne. Føler lidt, jeg spilder min tid. Sidder bare foran computeren og forsøger at være klog. Jeg skal dog huske at nyde den sidste tid som studerende og studie-"ung". Snart er jeg voksen. Sådan helt officielt jeg-er-færdiguddannet-og-skal-have-et-rigtigt-job-voksen. Måske er det meget fint lige at "spilde" lidt mere tid på det der speciale. 





3 kommentarer:

  1. du har en nice og flydende skrivestil!

    SvarSlet
  2. Tusind tak - dejligt kompliment! Din blog er også utroligt fin, må jeg sige. God sommer :)

    SvarSlet
  3. Tusind tak! (det fortjente du)
    Skøn sommer :)

    SvarSlet

nRelate