søndag den 12. maj 2013

Næsten lovlig Azealia Banks

Den hårdtslående Harlem-darling, Azealia Banks, har på trods af sine kun 21 år, lagt fremtiden for sine fødder. Tracket 212 (der i øvrigt ledsages af en super fed musikvideo), var det, der for alvor fik mine øjne op for hendes evner. Beatet var tungt, insisterende og rappen promiskuøs og uden dikkedarer. Lige mig!
For nogen tid siden blev jeg så bekendt med, at frøken Banks havde kastet sig over et gammelt The Strokes-nummer ved navn Barely Legal. Et nummer, jeg blankt erkender ikke at have stiftet bekendtskab med tidligere, ihvertfald af hvad jeg kan huske. Det viser sig dog, at det stammer fra bandets debutplade "Is This It" fra 2001. Lytter man til originalen, er det svært at forestille sig, hvordan Banks nogensinde skal få noget fornuftigt ud af materialet, så det passer til hendes musikalske univers. Ikke desto mindre er det lykkedes ret godt! Banks har skilt nummeret ad, flået det fuldstændig op musikalsk, og har så stykket det sammen igen til et resultat, jeg er ret imponeret over. Det minder slet ikke om originalen, hvilket jeg kun kan give tommel op til. Overraskende nok lod Banks rappen blive hjemme, den dag, dette cover blev indspillet, men til gengæld klarer hendes vokal jobbet overraskende godt.

God søndag derude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

nRelate